torsdag 13. januar 2011

Det skjer ikke så mye med oppussingen om dagen..

..det er nok å henge fingrene i med to små. Men vi tar det sakte men sikkert. Har i det minste fått skrudd fast knotter og håndtak på kjøkkenskap og skuffer. Ryddet en halv garasje fri for søppel har også blitt gjort (men ikke av meg).
 
Har fått tallerkenhylle og to lekekasser fra Oliver Furniture. Har bestilt det på mittrom.no
Tallerkenhylla har vi hengt på Mateas rom og skal funke som bokhylle. For de som leser interiørmagasiner og lignende, ser man jo at det er standard på mange barnerom, så egentlig er det ikke så veldig originalt lenger. Men jeg liker det :) Skal bestille en slik hylle til Johan sitt rom etterhvert også, men siden han er så liten er det ikke noe jeg prioriterer her og nå.
Det som er lurt med tallerkenhylle på et småbarnsrom, er at barna lettere ser hvilken bok det er når de ser boka forfra enn å bare se ryggen på boka, siden de ikke kan lese. Og barn som er så små som Matea har vel en tendens til å kunne rive i stykker bøker, så det er greit at de står på en trygg plass; langt oppe på veggen ;)

Vi har også bestilt noen wallstickers fra kidsparadise.no.  Disse har vi festet på klesskapet til Matea som forøvrig er et ganske kjedelig skap. Det jeg ikke hadde sett for meg, var at jeg og Vegard skulle ha en diskusjon om hvilke klistremerker vi skulle ha på, og hvordan de skulle festes. Jeg ville helst ikke ha for mange. Det var også en fin sticker som var en bamse med ballonger i hånda. Den var veldig fin, men jeg syns ikke den passet med de andre merkene (jada, jeg er litt syk). Men Vegard syns det var det fineste klistremerket, og han må vel også få ha sitt å si. Og han har jo et godt argument: Rommet er jo til for Matea og ikke for oss, og den tanken har jo jeg også hatt. De fleste barn elsker farger, og bryr seg fint lite om at ting matcher eller stilrent. SÅ DET SÅ!

Slik ble skapet. Og selv om jeg syns det ble litt rotete med så mange klistremerker, så er jeg sikker på at Matea liker det :)

Tallerkenhylla fra Oliver Furniture

Så da begynner rommet til Matea å se ut som et lite barnerom, men ferdig er det IKKE.  

Lekekasser fra Oliver Furniture. Disse skal vi ha stående på stua

1 kommentar:

  1. Olivers furniture må sjækkes ut! Ailler hørd om det før å møblan va jo nydeli!
    Gleda meg å te å byinn å innred guttan sine rom! Må bære veinnt te loftsstua e færdi først ;)

    SvarSlett