lørdag 19. februar 2011

Voksduk er tingen!

Noe av det jeg savner aller mest med kjøkkenet vårt er et kjøkkenbord. Det er så koselig med kjøkken som har plass til spisebord, gjerne ved et vindu. Men man kan visst ikke få i både pose og sekk, enn så lenge. Mye ror på hvor lenge vi blir boende her. Finner vi ut at vi vil bo her så lenge at barna begynner på skole her, så kan det hende vi trikser og mikser litt. Bygger ut kjøkken f.eks. Spørs hvor lei Vegard er av oppussing da ;) Hadde det vært opptil meg, så hadde vi bygd ut et større kjøkken, byttet alle vindu osv osv. Tiden får vise :)  Jeg er uansett veldig fornøyd nå. Bare det å ha noe eget, som føles som nytt er deilig.

Her i gården sitter vi på stua og spiser, ved spisebordet vel og merke. Det som er med spisebordet er at det er i ubehandlet tre, noe som ikke er en fordel når man har små barn. Så nå har jeg vært på jakt etter en brukbar voksduk. Fant flere fine voksduker på butikken "Fru Dahl" på fauske, som forøvrig har startet nettbutikk: frudahl.no
Valget falt på en dus-lilla med små hvite prikker. Fant ut den kunne passe i stua vår, og jeg må faktisk innrømme at jeg syns ikke det ble så aller verst. Voksduker har vel aldri vært kjent for å være pene, spesielt ikke innendørs. Men det har heldigvis kommet mange fine på markedet. Nå kan maten endelig nytes uten redd for masse gris :)

Slik så det ut før....ihvertfall nesten.... Før jeg tok bildet var bordet bomadert med papirer, klær, leker og alskens skrot.

Og vips, der kom voksduken på. Ble ikke så verst dette?
 Angående disse gardinene jeg plapret om for en stund siden, ja det har vært et kapittel for seg selv. Disse ble kjøpt hos Kid for en ganske dyr penge. Samtidig kjøpte jeg gardingstenger, de tykkeste selvsagt. Jeg tenkte at de tykkeste gardinstengene passet best inn i en stor stue, med digre vindu. Det passet fint inn det, bare synd at de såkalte ferdigsydde gardinene ikke passet på stanga. Hvorfor kunne ikke betjeningen informere om det? De bare plapret  om at jeg måtte kjøpe ringer for å henge dem på, men ringene var jo bare ekkel og passet ikke for tunge, svære gardiner. Så da prøvde vi å snu gardinene opp ned og tre stanga igjennom den folden der nede. Der passet det vettu, men det ser jo ikke så veldig vakkert ut. Nå henger gardinene litt hultert i bultert.  Skal få sydd om dette etterhvert, men det blir ikke før vi har kjøpt inn sommergardiner. Da har vi hele våren og sommeren å sy om gardiner på. Så inntil videre får det bare se litt rotete ut. Orker ikke å styre med dette nå. Er nok å gjøre om dagan ;)

God helg!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar