tirsdag 12. oktober 2010

Det går da fremover :)

Da har vi fått opp flere gulvbord på stueveggene. Det var Vegards idé å ha gulvbord på veggene, og det syns faktisk jeg også er fint. Det gir et litt rustikk preg når malingen mellom bordene sprekker opp.  Det tar litt lenger tid enn å legge panelplater kan man trygt si. Hvert bord blir kvistlakket, grunnet og malt i to strøk. Imellom hvert lag må det tørke. Deretter må ett og ett bord stables på veggen.
I andre delen av stua var det eikepanel, noe jeg egentlig ikke syns er så veldig fint. Men siden det ikke er jeg som pusser opp, så kunne jeg heller ikke være så bastant at de måtte rives. Men om det skulle bli slik at vi blir boende over lengre tid enn planlagt så kan det hende at jeg ønsker å få dem fjernet, i samsvar med at jeg ønsker bredere vinduskarmer på stuen. Akkurat nå gjør det absolutt ingenting.

Nordveggen

Vestveggen

Oppmuntrende å få besøk av dattera si midt oppi alt arbeidet :)

Svigermor og Matea tar en titt.

Vegard og Harry har akkurat begynt å legge gulv på Mateas rom.

Det er vel begrenset hvor interessant bilder av et skap kan være, men her er de ihvertfall ferdigmalt på vårt soverom.
Nå har alle innebygde skap blitt malt hvite, ved hjelp av min svigerfar.  Det har også blitt lagt gulv på Mateas rom, men jeg har ikke vært oppe å sett etter at det ble ferdig, derfor har jeg heller ikke bildet av det idag. Kommer imorgen :)  Imorgen skal Vegard på jobb, så da spørs det om det skjer så mye på oppussingsfronten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar