tirsdag 23. november 2010

Jeg har handlet gardinstenger!! + en liten oppdatering

Yes, da har jeg endelig handlet gardinstenger til alle vindu i øvre-etasjen, minus de lange smale vindu over trappa. Der skal vi ikke ha gardiner, men bare la alt vi kan få av dagslys florere inn.
Kjøpte hvite gardinstenger på KID-interiør (har ikke tatt bilde, de ligger i bilen... men er egentlig ikke noe spesielt å ta bilde av før de har kommet på veggen).  Syns ikke det ble så gæli en pris, rundt 1300 kr for alle stenger. Men i tillegg måtte jeg kjøpe sluttstykker+ringer, og da ble det straks dyrt!  Jeg ble litt svimmel av hele dette gardinstangkjøpet. Måtte huske på hvor lang de skulle være, finne en grei farge og finne ut hvilke endestykker jeg skulle ha. Var ikke store utvalget, men jeg syns det var så vanskelig der jeg sto, at jeg bare tok noen runde kuler. Hadde egentlig lyst på kjegle/tempelformede, men de var fri for dem.  Så ble jeg ikke enig med meg selv om jeg ville ha sånn spydspiss eller runde kuler... så da ble det kuler.  Jeg får bare bytte om jeg føler at det blir helt feil.   Ja, det er et hardt liv. Finne gardinstenger liksom...   uff!!  
Skulle egentlig finne gardiner også, men jeg fikk mer en nok av disse stengene.  
Dessuten er det ikke så lett å finne noe når man har så masse fine ting rundt seg, og bare vil handle ALT!.  Det ble også vanskelig å fokusere på hvilke gardiner som kunne passe inn med det interiøret vi har nå, eller den stilen jeg etterhvert vil ha.   Har egentlig lyst på julegardiner i brunaktig linfarge og rødt, men innser jo at vi ikke har råd til julegardiner i tillegg til vanlige "vintergardiner".  Skal jeg ha brune gardiner da? Beige? Grå?...    Fant noen som fine som var grå, men usikker på om det blir å passe inn.  Er veldig glad i grå for tiden.   Jeg får sove på det ;)

Også skulle man hatt litt julepynt da. Det har vi mangelvare på. Vi har jo pleid å reise hjem til familie i julen, og har dermed ikke pyntet så mye til jul i vårt eget hjem før.  Men det florerer av så mye fint! Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg er så redd for å miste kontrollen og handle for mye, så istedet må jeg nesten bare løpe ut av butikken, uten å ha brukt så mye på en krone... men likevel like fri for julepynt...


Så, hva skjer i huset for tiden?

Ettersom Vegard har vært på nattevakt og skal jobbe imorgen og på torsdag, så går det kanskje ikke like fort som det har gjort de to forrige ukene. Men har blant annet fått med meg at vi har fått en liten renovering i sikringsskapet. Nye automatsikringer og to nye kurser.   De to siste spotkassene er på plass. Vegard har smurt primer og et lag med membran på badegulvet. Også har de spikret panelplater på kjøkkenet, pluss siste malingsstrøk på stueveggen er tatt. 

Har dessverre ingen bilder til denne bloggen.   
Ha en trivelig tirsdagskveld! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar