tirsdag 24. april 2012

Mannen overrasket med hjemmelaget skohylle ;)

Å kalle det en skohylle i tradisjonell forstand er vel ikke helt riktig. Her har vi bare kjøpt vanlig hobbyplank og lekter på byggvareforretninger, og malt et strøk med interiørbeis i fargen "Værbitt tre".  Må også lakkes for å tåle litt våte og grusete sko. Nå er hyllene bare malt på ene siden, så dette er ikke det ferdige resultatet.

Det var når jeg kom hjem fra jobb igår kveld at jeg så alle skoene var plassert i en haug på ene siden av yttergangen med det samme jeg kom inn døra. Det første jeg tenkte var at min kjære hadde vasket, men da jeg vridde hodet mitt til andre siden fikk jeg se disse hyllene som hang så fint opp langs veggen.

Det er viktig å si dette var MIN ide, hehe..(Eller helt ærlig har jeg hentet inspirasjon fra et interiørmagasin), men det er mannen som har gjort jobben uten at jeg har mast et sekund på han. *applaus*.  

Jeg synes dette er en genial løsning. Man får skoene opp fra gulvet slik at det blir lettere å vaske. Det er også plass til mange par sko. Vi har også plass til å sette noen kurver der til oppbevaring av luer, votter etc. Vi har en "gløpe" mellom hylleplate og vegg slik at støv og skitt ikke setter seg fast, det ramler lett på gulvet når vi børster av. 

Til barneskoene tenkte jeg å kjøpe cd-hylle som vi har plass til i et annet hjørne av yttergangen.

Ps: Krakken i Tolix-kopi er kjøpt på Åhlens. 

So long :)


2 kommentarer:

  1. ÅÅÅ korr sinnjt det vart me dein skohylla! Å eg må på Alhens ser eg å kjøp meg krakk :D

    Klæm ♥

    SvarSlett
  2. Korr lurt å jær da sånn! Vi ska antakelig hiv oss rundt og planlegg/tegn/snekker hyllesystem tel gangen no vi åg, men den e så litn, så e har lurt fælt på korsn vi ska løys da. Hadd i grunn litt løst på settebænk, førr d e jo kjækt når man ska kle av og på di små - men samtidig får man jo myyytje meir oppbevaringsplass om man jær da sånn som dåkk... E må sei me inspirert :):)

    SvarSlett