mandag 5. november 2012

Ser dere noe annerledes??

Det ser nemlig jeg!  Den grønne trappefilten er borte. Egentlig har den vært borte en stund, men i min verden har jeg ikke tid til å oppdatere om ting på et blunk skjønneru vettu ;) Så da kan det gå noen måneder før jeg gjør det.  

Vi har gått noen runder med oss selv om hva vi skulle gjøre med den gode trappa som så helt forferdelig ut.  Trappa er/var så og si knirkefri og solid som bare det.  Til nå har vi ikke hatt råd, eller rettere sagt; prioritert å ta oss råd til flunkende ny trapp. Ny trapp som attpåtil er solid koster såpass at vi heller ville bruke pengene på noe annet.  Så kanskje vi skulle satse på trappefornyer da?  Nei, da var visst det også ganske dyrt sånn egentlig med mange forskjellige vinkler og størrelser på trinnene.  Å pusse ned trappa, det arbeidet med alt støvet det innebærer, det orket vi ikke tanken på. Er ganske mye å pusse da det er en hel kant som stikker opp på hver side av hvert trinn for å ramme inn filten.   Så hva gjør man da, uten at det skal koste for mye, ikke være for tidkrevende og samtidig se høvelig pent ut?

BELEGG ER TINGEN!!   Okei, jeg skal være den første til å innrømme at jeg hater (dvs. hatet) belegg. Jeg kan ikke fordra det, uansett hvor praktisk det måtte være. Det gir ikke samme følelsen som andre gulv, som tre, parkett eller diverse laminat. NEi og atter nei.    Men så var vi innom noen venner og de hadde lagt belegg i trappa. Jeg trodde først det var laminat, men neida, det var belegg. En dyrere type som var ganske stivt og hardt.  Ikke sånn plastikk-aktig.  

Så, da ble det bestemt at vi går også for belegg i trappa. Det er kinderegg; enkelt, billig og det ser ikke så aller verst ut heller. Belegget har så og si samme farge og mønster som resten av gulvet vi har lagt nytt i huset. En anelse nyanse mørkere, men det er jammen meg det.  Helt det samme som Alloc laminat er det ikke, men det funker. Beste løsningen vi kunne komme frem til, når andre alternativer ikke var aktuelle her og nå.   Hvem vet,  kanskje en gang i fremtiden blir det en flunkende ny trapp, men nå legger jeg den tanken vekk.

Btw. så merker jeg at jeg har blitt mer positiv til belegg og gummigulv. (Ånei, nå har jeg blitt påvirket av trender igjen.) Syns det er stilig med disse gummibeleggene med sånne runde prikke-mønster. F.eks til å ha i gang.  Jaja, kanskje jeg skal ha det når vi skal lage nytt vaskerom (også en gang i fremtiden). Da blir også mannen meget glad. Belegg er som regel billig, enkelt og evigvarende. 

Slutte å være bastant skal jeg være...   plutselig en dag liker sikkert grønn filt igjen   ;)

Men sorry, jeg hadde ikke bilde av trappa med belegg i, det får jeg legge ut senere, her er bare trappa før og etter grønn filt. Og ja, jeg kan se ungene tar mye av fokuset på bildet :p  Det var faktisk meningen også, tenkte ikke på blogg og interiør når jeg tok bildene, men så ble det bare til at jeg plutselig kom på forandringen i trappa når jeg tittet på bildene. "Oj, nå er det på tide å vise noe vi har gjort i huset kanskje", tenkte jeg.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar