søndag 6. oktober 2013

Orange Is The New Black

Ikke interiør jeg snakker om nå, men serien. Herrejemini for en utrolig bra serie.  Nå har jeg ikke så mye å sammenligne med fordi jeg har ikke fulgt med på så mange serier. 

Det var i sommer på nattevakt at jeg og en kollega skulle lete på Netflix etter noe vi kunne bryne oss på igjennom natta. Det var da jeg oppdaget det jeg først trodde var en film, en fengselsfilm. Hadde lest om den i et blad hvor den hadde fått gode kritikker, så da falt valget på denne filmen.  Likte den fra første stund. Flere kjente skuespillere i noen av hovedrollene, og enda flere fantastiske skuespillere i de andre rollene.  

Så stoppet den etter cirka 40 minutter. Jeg bare HÆ? What? Var det ikke mer?? Ååå, er det en serie????  Så bra! Flere timer med denne serien som jeg falt for fra første stund. 

Jeg fikk til og med samboeren hekta på denne serien, og hvis dere hadde visst hvor vanskelig det er for min samboer og se på noe jeg ser på, så skjønner dere at dette må jo være bra!  

Serien handler om en tilnærmet alminnelig dame som må sone en 7 mnd dom for en dum ting hun gjorde for flere år tilbake. Serien gir et innblikk av forholdene i et amerikansk fengsel med en humoristisk tvist. Serien er en dramaserie, men jeg flirer masse. Det er så mange herlige karakterer, forfriskende kommentarer, triste skjebner og ja, mye hjertevarme... jeg er helt fortapt i alle disse rollefigurene.  

Noen sammenlignet denne serien med å kalle den for "Sex og singelliv i fengsel". Og det kan forsåvidt stemme i og med at det nesten bare handler om kvinnfolk. Det foregår i et kvinnefengsel=mye østrogen og dramaqueens. Men naturlig nok litt røffere i kantene og mye mer spennende enn SATC. OG BEDRE syns jeg da. 

Sesong 2 kommer ikke før til våren 2014, men da har jeg mye godt å se frem til. Sesong 1 hadde en brå avlutning, så det er virkelig spennende å se hva som skjer videre. 

Så hvis noen av dere kjeder dere, eller trenger noe ekstra kos i høstmørket så kan jeg anbefale denne på det varmeste. Tror ikke jeg har møtt noen ennå som syns denne serien har vært dårlig. 

Leste nettopp at fotballfrue også følger med på denne nå, så inspirasjonen til å skrive om dette kom fra henne. Sorry, mente ikke å herme...

Ha en fin dag! :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar