onsdag 17. juli 2013

Sunt, godt og sommerlig måltid

Jeg prøver fortsatt å ikke spise så mye sjokolade, så da må jeg ty til andre alternativer for å få dekket søtbehovet. Denne "dessertsaken" er en sunn og mettende variant. Kan spises med GOD samvittighet og det går kjapt å lage.

Ingredienser

Noen jordbær, kanskje mellom 1-2 dl
Müsli (jeg har brukt hjemmelaget)
En dæsj havregryn
Vaniljekesam

Fremgangsmåte

Ha i müsli og havregryn i bunnen av et glass. 
Fyll på noen klatter med vaniljekesam
Mos jordbæra med en stavmixer, blender eller hva du enn har for hånden
Hell jordbæra på toppen.

Her kan man selvfølgelig føye til mer om man ønsker. Men dette var det jeg hadde ikveld. Superlett og supersunt! :)

Var jo litt kjedelig å skulle spise lagvis, så jeg blandet alt til en et "flykrasj" før jeg spiste

4 kommentarer:

  1. Mm, dette så godt ut og skal prøves ja! Legger meg til som følger her på bloggen din jeg. Lykke til i nyoppstartet hjem, så artig å få sitt eget!

    Klem, Anne <3

    SvarSlett
  2. Så hyggelig da:) Ja, nå er det allerede gått 3 år siden vi kjøpte huset. Men med to tette svangerskap og oppussing og alt som hører med, så har det ikke vært enkelt å blogge bestandig :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselig kommentar:-) ja Sogn er fantastisk. Objektivet jeg bruker er en 50 mm 1.4.

    SvarSlett
  4. Så herlig dessert:-) prøver selv å kutte ned på sjokoladespisingen;-) ha en fin kveld. Klemmer

    SvarSlett