lørdag 2. november 2013

Hokus Pokus...

Albert Åberg. 

Idag har hele familien på 4 vært på kino. Vi har sett den nye barnefilmen Hokus Pokus Albert Åberg. En tegnefilm som er regnet for alle. 

Vi hadde med barna våre på 4 og 3 år. Størstejenta Matea har vært med meg på kino en gang før og da så vi Karsten og Petra. Det var for cirka 1 år siden og det likte hun godt. Hun ble litt rastløst på slutten og skulle sitte på fanget og kose. Denne gangen var  hun mer tålmodig.  Minstemann som fyller 3 år i desember hadde sin kinodebut idag og jeg må si jeg er imponert. På slutten ble han selvsagt litt lei og gretten, men utover det gikk det kjempebra. (hjalp nok godt på at de fikk godteri) De likte filmen godt og lo innimellom. Det samme gjorde vi voksne. 

Albert Åberg er jo en klassiker for vår generasjon å regne. Jeg husker selv bøkene om Albert Åberg godt. Det var bøker jeg leste om og om og om igjen. For få dager siden fikk vi også Albert Åberg bok i posten fra Barnas bokklubb. Den ble fort en favoritt hos ungene og den har vi lest opp til flere ganger allerede. Boken inneholder de 3 første bøkene om Albert Åberg.

Så for dere som har små barn og ikke har noen planer imorgen, så anbefaler jeg å ta en tur på kino. Jeg personlig syns det var en god barnefilm. Det beste er jo selvsagt å se at barna koser seg og følger ivrig med.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar