torsdag 16. desember 2010

Kjøkkenet kom igår, men kommer vi inn før julaften??

Omsider kom kjøkkenet vi har ventet på. Det kom igår.  Det ser ut til at det er riktig kjøkken vi har fått, men vi har hatt feil benkeplate selvagt. Johoo!!   Uten benkeplate, så står man praktisk talt uten kjøkken. Den må jo til for å plassere oppvaskkum, blandebatteri og induksjonstopp.  Men vi har snakket med Ikea og de sa vi kunne bruke den vi har fått, også skal de sende den vi opprinnelig bestilte.  Skulle vel bare mangle det. Synd at den ikke kommer før etter jul da. Men vi skal nok klare oss med den benkeplata vi har fått sånn midlertidig. Er jo bare snakk om noen uker, og Ikea skulle stå for kostnaden av montering/bytting av plate.

Vi hadde også bestilt noen møbler og annet småtteri utenom, men det var bare 1 av de tingene som kom som bestilt.  Satser på at resten kommer i neste forsending da.  Der var jo også stellebordet som jeg hadde planer om å ha klart til lillegutt kommer.  Velvel, jeg må nok bare innse at jeg kan ikke ha alt klart før han kommer. Det er utrolig kjipt, når redeinstinktet har dukket opp for fullt. Men jeg har nå prøvd å tenke positive tanker.  Jeg må tenke at jeg er heldig som faktiskt har et hus, at jeg snart er ferdig med å være gravid, at vi venter en frisk baby, har familie som stiller opp og hjelper til osv.    At ikke stellebordet står klart er jo bare en liten bagatell når jeg tenker meg om.  Så nå slapper jeg helt av og har innstilt meg på at vi kan bli boende i rot og kaos når lillegutt kommer :)

Ellers har det vært mange arbeidsdager på jobb for Vegard. Han  jobbet hele helga som var, pluss to nattevakter etterpå.  Likevel står han på når han har fri. Jeg tror ikke han har hatt en eneste pause, bortsett fra de få timene han sover på natta.    Det er ingenting å si på hans pågangsmot ihvertfall, all ære til han!!

Badet har vi lagt på is enn så lenge. Gulvet er flislagt, men det måtte fjernes to fastlimte fliser pga av et eller annet som ble feil. Så da utgikk den planlagte fugingen. Men som nevnt, så har vi både dusj og do nede, så det er ingen krise.  Men greit å ha fått flislagt badegulvet mens vi ventet på kjøkkenet.  
Vi oppdaget også fukt i kjellerbodene, derfor bestemte mannfolkene seg for å prioritere bodene istedet for bad. Så nå er de tørket, pusset og malt. Samme er vaskerommet.  Så imorgen er det klart for å kjøre flyttelass opp og plassere i bodene.

Vi har også flyttet klosettet som sto på badet oppe, til lilledoet nede, siden dette nærmest var et nytt klosett. Lilledoet har også fått et par malingsstrøk og Vegard er der oppe nå for å legge gulvbelegg.  Da ser det veldig greit ut inntil vi lager nytt bad.

Det har også blitt skrudd sammen noen kjøkkenmoduler idag, men det tar vel av for alvor i helga, om ikke noe skjærer seg.

Jeg skriver stort sett "vi" i bloggen, siden det er vårt hus og vi som skal bo der, men det skal sies at jeg gjør vel ingenting der oppe. Jeg er hjemme med Matea, også er jeg oppom og tar litt bilder i ny og ne ;)

Her er noen bilder jeg tok i går:

Kjellerbod 1. Det er dette som skal bli en slags matbod/tørrvarelager med fryser og ekstra kjøleskap.

Slik var den før

Bod nr. 2. Dette blir etterhvert en ustyrsbod.

..og slik var den

Utrolig hva litt maling kan gjøre med et rom.

Dette badekaret sto oppe. Det skal få stå nede, slik at ungene får muligheten til å bade. Matea begynner å bli litt vel stor for baljen.


Dusjkabinettet har vi kasta ut.

..og det ble lys

Her er noe av det flatpakkede kjøkkenet i den opplyste stua vår.

Flislagt gulv. Skal sies at det er første gang Vegard flislegger, og til tross for det syns jeg det ble veldig bra.  Han og bestefaren har gjort det sammen. Det ble litt tidkrevende med tanke på de buede kantene mellom gulv og vegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar